Ali veste, kdo v resnici prodaja vaše izdelke?

Datum: 28. October 2011

V podjetjih se premalo zavedajo dejstva, da v bistvu prodajajo prav vsi zaposleni. Lahko gremo še dlje in rečemo celo, da prodajajo tudi zunanji sodelavci in pogodbeni partnerji. Vas že kar vidim, kako zmajujete z glavo in si mislite, kje ste našli tako neumno idejo. Če razmišljate tako, potem nam dovolite, da vam razložimo kako deluje.
 

V večjih podjetjih imajo najete zunanje sodelavce ali partnerje za čiščenje prostorov, varnostno službo, vratarja ali receptorja, ki je obenem varnostnik, morda imajo tudi zunanjega partnerja za prehrano zaposlenih. Vsi ti imajo dostop do notranjih informacij, saj se pogovarjajo z vašimi zaposlenimi.


Vsi s svojimi informacijami vplivajo na podobo in ugled podjetja navzven ter s tem ustvarjajo pozitivno ali negativno klimo za odločitev o nakupu izdelkov ali storitev podjetja.
 

Še vedno ne verjamete, da tudi oni vplivajo na vašo prodajo? Poglejmo podrobneje npr. delo nekoga, ki čisti vaše prostore. Če pogledamo realno, imajo dostop do vseh prostorov. Čiščenje se v glavnem izvaja po zaključku delovnega časa, torej ni nikogar, ki bi spremljal čiščenje. Na pisalnih mizah vsak vodja zloži dokumente v skladu s svojimi pravili in načeli, vendar jih ima pogosto zložene na pisalni mizi. Torej so vidni vsakomur, ki prihaja v pisarno (vendar lahko brez njegove vednosti tja vstopa praviloma le čistilno osebje). Torej lahko preverijo vse dokumente, ki so na voljo. Poleg tega začenjajo svojo službo v času odhoda sodelavcev iz službe in slišijo njihove pogovore. Mnogi med zaposlenimi se kljub temu včasih zapletejo v pogovor z njimi in tako pridobijo informacije o delovanju podjetja. Prav gotovo se vse pogosteje dogaja, da nekateri sodelavci svoje delo opravljajo tudi po zaključku delovnega časa, saj so preobremenjeni z nalogami. Takrat se morda po telefonu ali v kakšni čajni kuhinji med seboj o razmerah pogovarjajo z ostalimi sodelavci, ki so prav tako ostali po zaključku delovnega časa. Te pogovore slišijo čistilci in si o podjetju in njegovem delovanju ustvarijo svoje mnenje.
 

To mnenje potem sporočajo svojim znancem in prijateljem, ter tako razširjajo informacije o podjetju. Podobno počno tudi zaposleni – seveda tudi tisti, ki sicer niso neposredno vpleteni v proces prodaje. Kljub temu pa vsi s svojimi informacijami vplivajo na podobo in ugled podjetja navzven ter s tem ustvarjajo pozitivno ali negativno klimo za odločitev o nakupu izdelkov ali storitev podjetja. Morda vplivajo na prodajni uspeh celo bolj, kot vrhunski prodajalci, saj imajo svoj krog znancev, ki jim verjame in zaupa bolj kot prodajnemu osebju podjetja (večina kupcev ima mnenje, da so prodajalci tako ali tako največje zlo, saj jih imajo podjetja samo zato, da te prepričajo v nakup, čeprav izdelka na potrebuješ).
 

Če so informacije, ki jih posredujejo zaposleni v podjetju zelo podobne tistim, ki jih sporočajo tudi pogodbeni partnerji, zunanji sodelavci in ostali deležniki, ki so povezani s podjetjem, je verjetnost, da jim potencialni kupci verjamejo velika.

Zato poskrbite, da se bodo tudi tega prodajnega vidika zavedali vsi v podjetju in o podjetju širili pozitivne novice in glas. Tudi skrb za urejenost pisalnih miz, naj bo vodilo vsem v podjetju.
 

Manager je namreč tisti, ki je odgovoren notranjo kulturo delovanja podjetja in dobro ime v javnosti. Priložnosti so na trgu za vse tiste, ki si upajo, torej za pogumne.


Gregor Jagodič
www.rent-a-manager.si



Cena:


DAVČNI IN PRAVNI NASVETI
Davčno svetovanje ob sredah po predhodni najavi (Podjetniški center Kranj, II. nadstropje desno - učilnica).

Pravno svetovanje vsak torek od 15. do 16. ure, predhodna najava po telefonu 04/2330-935.

Delovno - pravno svetovanje - po predhodni najavi.


INTERNETNE URICE
Organiziramo brezplačne internetne urice:
  • vsak torek ob 11-tih v Kranju
  • vsako sredo ob 12-tih v Ljubljani

Internetne urice potekajo v spoščenem ozračju in so namenjene vsem, ki jih zanima internet in njegova uporaba v poslovne namene.  Vsebina se prilagaja glede na vaše želje in trenutne trende na področju interneta.